بیانیه حفظ حریم خصوصی

هدف از ارائه این بیانیه آگاه سازی کاربران و بالا بردن سطح اعتماد و اطمینان ایشان در خصوص نوع و نحوه استفاده از اطلاعاتی است که از کاربران به هنگام بازدید از زیرپورتال ها و مراجعه جهت هرگونه خدمات بر خط در سامانه های تخصصی تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی قزوین دریافت می گردد.

اطلاعات شخصی هر فرد، بخشی از حریم خصوصی وی محسوب میشود.حفاظت بیشتر از حقوق شخصی افراد در شبکه، نه تنها موجب حفظ امنیت کاربران می شود، بلکه باعث اعتماد بیشتر و مشارکت آنها در فعالیت های جاری می گردد.

به لحاظ قانونی بر اساس ماده 7 تصویب نامه شماره 1127128 شورای عالی اداری تحت عنوان "حق حفظ و رعایت حریم خصوصی همه افراد"، این سازمان خود را ملزم به رعایت حریم خصوصی همه افراد و کاربران سایت‌ها و سامانه‌های تحت نظر سازمان می‌داند. که شامل موارد زیر است:

  • اطلاعات دریافتی از کاربران عموماً شامل مواردی از قبیل شماره تماس، کد ملی، آدرس پست الکترونیکی می‌باشد که صرفاً جهت روان‌سازی امور و تشخیص موارد غیر معمول (Anomaly) است.
  • میزان اطلاعات دریافتی از کاربران در حدی است که برای ارائه خدمات مربوطه به نحو مطلوب، کفایت کند.
  • اطلاعات دریافتی در اختیار هیچ ارگان یا نهاد دیگری قرار نمی‌گیرد.
  • جهت دریافت اطلاعات کاربران از فناوری‌های نوین استفاده می‌گردد. به‌طور مثال در برخی از سامانه ها از توکن جهت احراز هویت افراد استفاده می‌شود.
  • این دانشگاه از تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پیشرفته جهت جلوگیری از نفوذ نرم‌افزارهای مخرب و هکرها استفاده می‌کند.
  • محل قرارگیری داده‌ها در مراکز داده (Data Center) داخل کشور می‌باشد و از طریق الگوریتم‌های پیشرفته رمزنگاری داده، کدگذاری می‌شود.
  • اطلاعات دریافتی صرفاً در اختیار متولیان مربوط به درخواست کاربران قرار می‌گیرد. که این متولیان مورد تائید دانشگاه می‌باشند.
  • پیوندهایی که در سایت‌ها و سامانه‌های تحت نظر دانشگاه قرارگرفته است، مربوط به سایت‌هایی است که تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.
  • اصول محرمانگی در مورد اطلاعات شخصی کاربران کاملاً رعایت شده و از این اطلاعات به بهترین شکل محافظت می‌شود.
  • لازم است تا کاربران در هنگام مراجعه به سامانه ها و سایت های تحت نظر دانشگاه هشدارهای امنیتی را رعایت کنند. در غیر این صورت عواقب ناشی از عدم رعایت نکات امنیتی تنها بر عهده کاربر می‌باشد.

برخی از این هشدارها شامل مواردی مانند تغییر رمز عبور در یک بازه زمانی مشخص، ثبت اطلاعات مهم دور از دید دیگران، به‌روزرسانی نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس و دیوار آتش(Fire Wall) در کامپیوتری که از آن برای ورود و دسترسی به اطلاعات استفاده می‌شود.

  • ثبت نشانی آدرس الکترونیکی رایانه شما (IP) به ما کمک می کند تا در تشخیص و رفع مشکلات مربوط به سرویس دهنده و کنترل بهتر آن اقدام نماییم.
  • توجه داشته باشید که برخی از اطلاعات شخصی شما هنگامی که پیام و یا مطلبی را در بخش تالارهای گفتگو و یا سایر قسمت های سایت ارسال می کنید، در اختیار عموم قرار گرفته و ممکن است این اطلاعات خارج از کنترل ما موجب سوء استفاده های احتمالی و ارسال پیام های ناخواسته از سوی دیگران شود.